Rozpocząłeś proces rezerwacji. Anuluj rezerwację Dokończ rezerwację
Twoje super oferty

Cel pobytu

Wybierz cel pobytu
Wybrano podkategorie: 0
Tylko NOCLEG, bez zabiegów medycznych ?

Turnusy, pakiety wraz z noclegiem

Pakiety weekendowe

  • Wszystkie pakiety
  • Pakiety SPA & Wellness
  • Pakiety okazjonalne
  • Profilaktyczno lecznicze

TURNUSY OKOŁO 7 DNIOWE

  • Wszystkie 7 dniowe
  • Sanatoryjne
  • Profilaktyczne
  • Specjalistyczne

TURNUSY OKOŁO 14 DNIOWE

  • Wszystkie około 14 dniowe
  • Sanatoryjne
  • Profilaktyczne
  • Specjalistyczne

TURNUSY OKOŁO 21 DNIOWE

  • Wszystkie około 21 dniowe
  • Sanatoryjne
  • Profilaktyczne
  • Specjalistyczne

Super oferta

Przyjazd

28 środa czerwiec 2017
Elastyczne daty:
- 0 dni +

Wyjazd

29 czwartek czerwiec 2017
Kobiety - 0 +
Mężczyźni - 0 +
Dodaj lub edytuj opcje
Wybranych filtrów: 0
Osoby towarzyszące - 0 + ?
  • Dostawka ?
  • Super oferty ?
  • Oferty last minute ?
  • Oferty first minute ?
  • Oferty "Nie czekaj na weekend" ?
0-2 lat - 0 +
2-12 lat - 0 +

Nasza kuchnia - Dietoterapia

ŻYWIENIE ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania człowieka. Jego jakość jest jednym z głównych elementów wpływających na ZDROWIE każdego z nas. Człowiek to ciało i umysł. Aby organizm pozostawał w jak najlepszej formie fizycznej i psychicznej, czyli był zdrowy, musimy mu dostarczać odpowiednią ilość konkretnych składników odżywczych.

MÓWIMY, ŻE CZŁOWIEK JEST ZDROWY LUB CHORY,

 ALE CZYM JEST ZDROWIE?
 

Odpowiedź na to pytanie jest złożona, gdyż zdrowie to nie tylko stan, kiedy człowiek nie wykazuje objawów choroby (np. nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, reumatyzmu czy infekcji wirusowej), ale także kiedy:

  • Jest w dobrej formie – ma dobry nastrój, wysoki poziom energii, dobre samopoczucie przejawiające się chęcią do życia i działania,
  • Ma prawidłową wydolność intelektualną, czyli zdolność do myślenia, bycia kreatywnym, błyskotliwym
  • Posiada odpowiednią masę ciała w zależności od wieku, płci czy budowy,
  • Odpowiednią ilość snu, która ma ogromne walory regeneracyjne
  • Popęd seksualny
  • Zadowolenie z życia, pogodę ducha, radość.

W Lawendowym Zdroju stawiamy na zdrowie i dlatego też w duchu kompleksowego dbania o gości i holistycznego widzenia człowieka, proponujemy DIETOTERAPIĘ, która jest dopełnieniem procesu przywracania zdrowia. 

 

CO TO JEST DIETOTERAPIA?
 

DIETOTERAPIA - to naturalna metoda prowadząca do zdrowia, polegająca na zastosowaniu określonej diety w celu przywrócenia równowagi kwasowo-zasadowej organizmowi, redukcji tkanki tłuszczowej i złogów co w efekcie prowadzi do ustąpienia chorób. Prawidłowa dieta wpływa na wyregulowanie wagi i jędrność ciała, wygląd skóry, dobre samopoczucie i psyche. „W zdrowym ciele zdrowy duch”.

 

SKŁADNIKI, KTÓRE UŻYWAMY DO PRZYGOTOWYWANIA POSIŁKÓW

 

ZBOŻA 40 - 60 % w posiłkach – pełnowartościowe węglowodany z błonnikiem, białkami, witaminami i minerałami:

kasza jaglana, płatki i kasze orkiszowe, płatki owsiane, kasza gryczana biała i palona, kasza pęczak, amarantus, komosa ryżowa (Quinna), ryż brązowy i dziki, mąki pełnoziarniste, orkiszowe, mąka pszenna stara odmiana płaskurka, makarony razowe, orkiszowe i kukurydziane, chleb z ziarnami na zakwasie pieczony w naszym obiekcie.

Węglowodany złożone dostarczają organizmowi dopływ energii w sposób zrównoważony i długi.

WARZYWA 20 - 30 % w posiłkach - są zasadotwórcze, prowadzą do przywracania równowagi kwasowo-zasadowej:

warzywa korzeniowe: marchewka, pietruszka, seler, burak, pasternak, skorzonera, kapusty: biała słodka, czerwona, brukselka, jarmuż, brokuł, pekińska, włoska, kalarepa, kalafior, warzywa liściaste: szpinak, roszponka, rukola, sałata rzymska, masłowa, radicchio, rukiew wodna, cykoria, warzywa zielone i białe: ogórki, szparagi, groszek zielony, fenkuł, fasolka, szparagowa, bób, cukinia, awokado, warzywa pomarańczowe i żółte: papryka, dynia, pomidory, cukinia żółta, bakłażan.

Warzywa mają w swoim składzie witaminy, minerały, mikroelementy.

FASOLE I GROCHY 5-10% w posiłkach są źródłem cennego białka, pozbawione cholesterolu za to zawierają błonnik:

fasola biała, czarna, czerwona, mung, adzuki, soczewica zielona i czerwona oraz brązowa, groch, ciecierzyca, ser tofu, mleko sojowe, sos sojowy.

Fasole zawierają witaminy, minerały, enzymy i budują ciało.

RYBY, JAJA, NABIAŁ, MIĘSO- 5-10% są źródłem białka wysoko odżywczego:

łosoś, sola, śledzie, pstrąg, dorsz, jaja z wolnego wybiegu i ekologiczne, sery i masło z małych regionalnych wytwórni: ze Strzałkowa, Jędrzejowa i Chmielnika, indyk, kaczka, kury z naturalnych gospodarstw, jagnięcina, dziczyzna, wołowina i wieprzowina wysokiej jakości.

Mięso, jaja, nabiał zawiera białko potrzebne do budowy i utrzymania zdrowych mięśni

ORZECHY i NASIONA dodatek do potraw i sałatek – naturalne źródło skoncentrowanych składników odżywczych:

słonecznik, pestki dyni, orzechy włoskie, laskowe, nerkowce, orzechy brazylijskie, orzechy włoskie, migdały, orzechy pistacjowe, mak, sezam i siemię lniane.

Orzechy i nasiona są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin A, D, E  i składników mineralnych wapnia, fosforu, żelaza, potasu, sodu, magnezu, doskonałe źródło energii dla układu nerwowego.

OWOCE – są zasadotwórcze, maja dużą ilość błonnika i cukru:

owoce świeże: jabłka, gruszki, czereśnie, wiśnie, śliwki, maliny, truskawki, winogrona, cytryny, grejpfruty, owoce suszone: śliwki, morele, rodzynki, figi, żurawinę, daktyle.

Owoce najlepsze są lokalne i sezonowe

TŁUSZCZE – dostarczają niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, omega 6 oraz omega 9 oraz witamin A, D, E, K:

olej lniany, rzepakowy, z pestek dyni, oliwa z oliwek, olej sezamowy, olej kokosowy, masło klarowane – ghee.

Tłuszcze budują ściany naszych komórek, wspomagają pracę mózgu i układu nerwowego.

PRZYPRAWY I ZIOŁA – są najlepszymi antyoksydantami, działają przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo:

majeranek, rozmaryn, tymianek, oregano, bazylią, kminek, oregano, szałwia, cząber, kmin rzymski, gałka muszkatołową, liść laurowy, ziele angielskie, koper włoski, kolendra, kardamon, imbir, kurkuma, cynamon, garam masala, curry, goździki, ostra i słodka papryka pieprz, czarnuszka, czosnek niedźwiedzi, sezam czarny i biały.

Przyprawy i zioła – poprawiają pracę jelit, rozgrzewają, pomagają pozbyć się wilgoci i śluzu.

SŁODKOŚCI - węglowodany, których potrzebuje nasz mózg:

miód z pobliskiej pasieki, cukier trzcinowy, ksylitol, syrop z agawy i klonowy, masło orzechowe.

Słodkości poprawiają nastrój

 

Zdrowe i pyszne jedzenie Lawendowego Zdroju kreowane jest przez naszą dietetyczkę Panią Asię. Pani Joanna jest absolwentką Wydziału Filozoficzno-Historycznego na Uniwersytecie Łódzkim, restauratorką, wyznawczyną holistycznego podejścia do człowieka, medycyny profilaktycznej, czyli prawidłowego stylu życia oraz odżywiania zgodnego z porami roku, klimatem, w którym żyjemy oraz rytmem otaczającej nas natury.

 

 

"… dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego…"

Projekt „Centrum holistycznej turystyki medycznej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013 i budżet państwa